Dag 19 och tankar om SD.

Jag vill egentligen inte prata om politik öppet i bloggen, men jag är så jävla förbannad så jag måste verkligen.

Jag behöver väl knappt skriva vad detta handlar om, såklart är det SD's plats i riksdagen jag är förbannad över.

Visst, jag kanske inte är så jävla påläst om alla deras punkter, men invandrarpolitiken har jag läst otaliga gånger och jag kan den i princip utantill. Deras åsikter är rent av idiotiska. De borde döpa om sig till Rasistpartiet, för det är precis vad de är. Rasister. Jag hatar rasister, rasism är det värsta jag vet.

Det är väl klart som fan att Sverige ska ta emot invandrare som kommer från ett land där det är krig, ett land där de inte längre kan bo i. Det är väl inte mer än mänskligt? Alla människor ska väl ha rätt att få leva i ett land där det är fred? Det är klart att det kostar pengar för Sverige att ta emot invandrare, och jag vet att det finns många svenskar som också behöver hjälp. Men det finns så jävla mycket svenska bidragsfuskare, och i stället för att leta reda på dem ska vi skicka ut alla invandrare som behöver hjälp för att pengarna ska räcka till - är det rätt tycker ni? Det är så åt helvete fel så det bara sjunger om det.

"Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen."

Mmm, yeah right. För det finns ju inte en enda svensk som våldtar, mördar & rånar, inte alls. Inte en enda. Vi svenskar är så fredliga och gör aldrig något fel.

Det är såklart förekomligt att människor med utländsk bakgrund begår brott, men det är dem som får flest rubriker i tidningar, så det är väl klart att folk tror att det bara är dem som smutsar ner Sverige. Hade istället de svenskarna som begår brott uppmärksammats mer så hade ni insett att det inte bara är utlänningar som ska ut ur Sverige. Hade jag fått bestämma skulle man skicka ut de svenska brottslingarna också.

Jag har vänner som antingen är adopterade, eller har föräldrar från andra länder. De är precis som vilken annan människa som helst, bara att de kanske har en annan hudfärg och utländska namn. Jag har verkligen inga problem alls med människor från ett annat land, en annan kultur, vad fan, jag är ju inte helsvensk jag heller!?

Vart man än vänder sig i Sverige finns det rasister som lurar bakom hörnen. Hade jag använt mitt andra efternamn som är Orfanos, ja då jävlar skulle ni få se att jag minsann skulle ha jävligt svårt att få jobb. Folk skulle radera min ansökan innan de ens hade läst den, eftersom att de såg mitt efternamn i mailet jag skickade. Jag hatar rasister, vidriga jävla äckel som borde få ett skott i pannan.

Jag älskar pizza, kebab och tacos, och det tror jag många av er också gör. Jag känner många som älskar pizza och hatar utlänningar. Logiken flödar.

Jag har verkligen inga problem med moskéer och synagogor, för jag tror på ett mångkulturellt Sverige, jag gör verkligen det. Det enda "problemet" jag egentligen har med människor som invandrar till Sverige är att det anses rasistiskt av oss att hissa flaggan eller att sjunga våran nationalsång. Jag tycker att man kan få vara stolt över sin nationalitet utan att behöva bli kallad rasist. Det är ta mig fan ingenting rasistiskt med att hissa flaggan, och jag skulle aldrig ha någonting emot om någon som kommer ifrån något annat land hissar sin flagga i Sverige. Man ska vara stolt över var man kommer ifrån, varifrån man än är.

Punkt.

Kommentarer
Postat av: David W

Håller med dig till 100% :)

Men det som är så jäkla konstigt är ju att hur fan SD kom in i riksdagen! Det värkar som att många i svergie är små rasister! jag sket i att rösta!



Pizza, Kebab, Tacos, Skulle fan inte klara mig utan det!



Promoe - Ge oss Svergie tillbaka ;)

2010-09-20 @ 11:01:38
Postat av: Adéle

awesome skrivit märy.

2010-10-03 @ 10:41:19
URL: http://avotiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0