Blackhawk College

Idag var jag vi som jag skrev på ett College i Wisconsin. Det var hur stort som helst och det var jättekul att se hur kockskolor ser ut i andra länder. Vi träffade läraren Chef Joe, han berättade allt om hur allting är uppbyggt och fungerar. Allt är väldigt annorlunda än i Sverige. Till exempel kostade det 7500 dollar, vilket är ca 50 000 svenska kronor. SJUKT! Hemma är det gratis? Och han sa ändå att det var en av de billigaste skolorna att gå på. Galet.

Det var hur som helst intressant och jag besöker gärna flera skolor innan jag åker hem i November.


Skolan!


Deras kök.


De hade lagat internationell mat idag och ville gärna att vi skulle smaka. De hade gjort en rätt var, och de var verkligen jätteduktiga! Det var gott gott gott!


I köket hade de webbkameror och TV-apparater ifall läraren behövde visa någonting - så de skulle slippa trängas runt hans bänk liksom. Hur smidigt är inte det? High-tech!

Nu sitter jag, Lollo och Elin och drygar lite vid datorerna. Snart ska vi ut och käka någonstans hade vi tänkt. Vi orkar inte riktigt börja laga egen mat än ;)

Det var nog allt jag hade att säga for now. Neej, föressten, en sak till.
Ni som följer min blogg får gärna kommentera nån gång då och då, det blir lite roligare då ;) Fick min första kommentar idag av Maria, då blev jag glad. Jag saknar dig :)

Kommentarer
Postat av: Fröken

Vad kul!



Hoppas ni får se mer av amerikanskt skolliv (och annat runt om i samhället) - det är just sånt som berikar och ger en kulturell dimension som är jättesvår att få genom att bara turista eller plugga ett språk.



Hoppas ni nu alla får blodad tand att kanske ge utlandsstudier/jobb en chans efter gymnasiet...ni vet Växjöresan... ;)



Vi hörs snart!



2010-09-06 @ 22:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0