Dag 70

Idag har vi haft praktik som vanligt, och när vi kom hem var det dags för storstädning. Robin har ju varit borta i nästan tre veckor, och kommer hem imorgon. Det såg ut som en svinstia, men nu är det så fint så. Dammsugit, bäddat rent i sängen, plockat undan allt som låg framme, skurat badrummet osv. Tvättat har jag gjort med! Skönt med lite rena kläder ;) Låter som värsta snuskhummern, men jag kan försäkra er om att jag inte brukar gå runt i smutsiga kläder.

Det jag skulle skriva om igår och som jag vetat i lite över en vecka nu är följande, för er som fortfarande inte vet;

Lollo måste åka hem tidigare (nu på söndag faktiskt) på grund av familjeangelägenheter, och det var tänkt att jag också skulle åkt då. Men eftersom jag då skulle vara tvungen att betala 5500:- för min flygbiljett valde jag att stanna. Hade jag varit rik och kunnat lägga ut de pengarna så hade jag gjort det, det är inte så att jag VILL vara kvar här alldeles själv i två veckor till.

Det kommer bli två jävligt långa och ensamma veckor, som jag förmodligen aldrig kommer vilja uppleva igen. Det har varit nog jobbigt att vara här så länge, men att nu få vara helt själv är ju... kul. Inte. Jag kommer ju dessutom få flyga själv, och med all säkerhet mellanlanda och hålla på. Läskigt värre om ni frågar mig. Jag är faktiskt fruktansvärt nervös.

Men det är som det är, inte mycket att göra åt. Om tre veckor är jag iallafall hemma, hur det än går. Ja, om inte flygplanet kraschar vill säga. Det kommer inte bli roligt att flyga själv. Synd att man inte får ha pistoler på flygplan ifall det skulle krascha. Då hade man åtminstone kunnat skjuta sig själv i huvudet innan man blev mosad och uppbränd av flygplanet.

Nu ska jag strax gå och lägga mig och drömma mardrömmar om flygplanskrascher.
God natt.

Eller nej, det kommer inte bli en god natt.
Natt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej men gud vad hemst! Men varför kan inte din skola hjälpa till med att få hem dig, att åka hem själv är ju helt fel.

2010-11-10 @ 10:18:01
Postat av: adele

jag skulle få panik. men ditresan gick väl bra??

2010-11-21 @ 12:27:15
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0