Dag 23

Idag hämtade Christian oss klockan 10.15 som vanligt, vi var på praktiken till klockan 12.15, då Robin kom och hämtade oss för att åka till Blackhawk College.

Väl där träffade vi Chef Joe, studenterna i hans klass samt en känd sushi-kock. Han visade hur man gjorde sushi, misosoppa och någon annan japansk förrätt. Vi fick även göra våran egna sushi. Fett kul var det även om sushi är bland det äckligaste jag vet. Jag smakade på min sushi efteråt och höll typ på att spy, men de andra som smakade den tyckte det var jättegott, så det är väl mina smaklökar det är fel på.

Klockan halv tre var lektionen slut, och en elev som bodde nära oss var snäll och skjutsade hem oss. Robin skulle egentligen ha kommit och hämtat oss men Mickie som hon heter ville köra oss så vi tackade glatt och hade rätt roligt på vägen hem. Hon var asskön, verkligen! Och hon pratar med en sån där riktig amerikanska som man hör mörkhyade prata i filmer och sånt. Hon var mörkhyad också, men jag trodde att de alltid överdrev i filmer, men icke ;)

Vi kom iallafall hem och då datanördade vi en stund innan vi och Robin åkte till något ställe och åt middag. Trevligt ställe med god mat. Robin är så söt som tar med oss ut och bjuder oss på mat. Love her.

Det var typ något golfställe, så medans vi satt och åt tittade vi på folk som gjorde bort sig. Det var några som spelade typ framför vårat bord, och de var verkligen asdåliga. Kunde inte ens träffa bollen, och när de väl gjorde det så kom den antingen en meter fram eller 7 meter åt sidan... Kul hade vi åt dom iallafall!


Jag åt pasta med kyckling, bacon och champinjoner. Gott, men det blev lite för mycket till slut med all grädde som de hade i såsen. Jag åt inte ens hälften. Dock är man ju konstig om man inte tar med sig resterna hem, så den ligger i kylen nu och väntar på att bli uppäten.

Till förrätt åt vi nachos med någon artichoke-dip. Kronärtskocka heter det väl kanske. Whatever, den smakade mest ost iallafall. Det borde ha kallats ost-dipp tycker jag, men amerikaner är väl som dem är ;)

Nu tänkte jag dra med mig Lollo ut på en nattcigg och sen sova. Klockan är kvart över nio, skönt att lägga sig tidigt. Imorse vaknade jag innan väckarklockan, det var äckligt skönt. Dock somnade jag om efter det, men man kan väl inte få allt här i världen.

Idag har det varit 30 grader varmt, inte helt fel. Synd om er där hemma som har typ hälften så varmt ;) Ganska jobbigt though att vi måste ha helsvart på praktiken, speciellt när vi har någon gäst som sitter ute i solen. Jag måste dessutom ha långärmat eftersom jag inte får visa mina tatueringar. Det blir gaaaanska varmt.

Nu ska jag sluta tråka ut er och gå och sova istället. Imorgon ska vi upp tidigare för att åka till gymmet och få våra gymkort fixade, äntligen! Nu kanske det blir lite ordning på saker och ting, så jag slipper komma hem och väga hundra kilo till.

Puss & godnatt

Kommentarer
Postat av: Adéle

u gotta teach me how to make misosoup

2010-10-03 @ 10:47:55
URL: http://avotiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0